سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل

مدیریت شبکه های اجتماعی یگانه از سخت‌ترین و بحران برانگیزترین مشاغل در دنیای بازاریابی است. وظایف بسیار بسیار و متنوعی برای یک مدیر شبکه های اجتماعی هستی دارد. از طرفی کنترل چند حساب رسانه‌های اجتماعی به صورت همزمان و روزانه، کاری بس دشوار و طاقت فرسا می‌باشد. سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی انجام تمام این وظایف به طور ریزبین و منظم، مستلزم داشتن یک تفکر مدیریتی و بر پایه استراتژی است. آشنایی با تکنیک‌ها و ابزارهای کاربردی جهت کامیابی هرچه بیشتر این افراد، امری ضروری می‌باشد. وانگهی برخورداری از تخصص و چیرگی کافی در استفاده‌ی صحیح از کانال‌های ارتباطی موجبات رشد هر کسب و کاری را فراهم خواهد آورد. از این جهت اکثر سازمان‌ها برای استخدام کارشناس شبکه های اجتماعی به دنبال جذب نیروهای کارآزموده در این گویه هستند. در این مطلب از سامانه استخدام و تعلیم چراغ، بنیادی را که در راستای مدیریت کارساز چندین حساب رسانه‌های اجتماعی کمک کننده خواهند بود، آورده‌ایم.

تدوین راهبرد کارآمد برای مدیریت شبکه های اجتماعی
اولین گام برای مدیریت شبکه های اجتماعی؛ باید پیشه خویش را با یک برنامه‌ریزی دقیق و راهبرد درست نخست نمایید. طراحی یک استراتژی قدرتمند به شما کمک می‌کند لغایت در وسط دیگر پایگاه‌ها و رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید. توجه داشته باشید که با تعیین اهداف در ابتدای شغل می‌توانید گام بلندی در راستای فتح بردارید. بعد نیازها و اهداف خود را به طور ریزبین مشخص نمایید و برای تحقق آنها تصمیمات کاربردی را اتخاذ کنید. از برگزیدن اهداف بعید از دسترس و بلند پروازانه خودداری نمایید. چرا که با این کار بستر شکست و تاب امیدی را به راحتی برای خود فراهم خواهید کرد. بعد برای دستیابی به اهدافتان، یک برنامه‌ی درست و منطقی بچینید و استانداردهایی برای آینده مشخص نمایید. به محض دستیابی به این استانداردها مطمئن باشید که هدف مورد نظر شما پژوهشگر شده است.

برای نمونه در مدیریت شبکه های اجتماعی اگر مقصود اصلی و اولیه جمع‌آوری بیننده و خریدار باشد، باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. استانداردی که برای رسیدن به این هدف تعیین می‌کنیم، تعداد اعضا می‌باشد. زمانی که تعداد فالوورهای شما به میزان قابل قبولی برسد باید آسوده خاطر باشید که در جذب مخاطبان، موفق عمل نموده‌اید.


شناخت نیازهای مشتریان وظیفه ی مهم در مدیریت شبکه های اجتماعی
داشتن شناخت دقیق از نیازهای مشتریان و متقاضیان مایه می‌شود الی بتوانید مطالب پرطرفدار و اطلاعات مورد احتیاج آنها را منتشر نمایید. این امر مایه افزایش میزان بازدید و برآیند اینکه سودآوری بالاتر و توسعه‌ی قابل توجه در کسب و کار خواهد شد. همچنین در این مرحله از طراحی استراتژی برای مدیریت شبکه های اجتماعی شما موظف هستید که یک ارزیابی همه جانبه و مستمر بر مخاطبان خود داشته باشید. رسیدگی نمایید که کدام محتواها برای مخاطبان جذاب تر بوده و به آن بازتاب نشان داده‌اند. یا اینکه آنها چقدر در نظرسنجیها و کمپین‌های برگزار شده از سوی شما شرکت داشته‌اند. ارزیابیهایی از این دست به شما کمک خواهد کرد که از درست یا باطل بودن راهبردهای اجرایی که در فرمان کار خود قرار داده‌اید، آگاه شوید. در این صورت شما قادر خواهید بود که با حذف استراتژی‌های نادرست در جهت ترقی قدم بردارید.

انتخاب رسانه اجتماعی پسندیده در مدیریت شبکه های اجتماعی
آنچه که موجب رونق بازرگانی در هر سازمانی می‌شود، افزایش مشتریان خفته برای آن گردآور می‌باشد. دستیابی تند و موثر به مخاطبان هدف و شناسایی برند باره عقیده به آنها، دربایستن به فرآیندهای بازاریابی گسترده‌ای دارد. کار و جنبش در رسانه‌های اجتماعی یکتا از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای جذب مخاطبان و مشتریان از آن استفاده نمایید. اینستاگرام، فیس‌بوک، توئیتر و …، از جمله رسانه‌های کبیر اجتماعی هستند که در فرمایش بازاریابی مدرن زیاد پرکاربرد هستند. شما به عنوان کاربر یا شخصی که مدیریت شبکه های اجتماعی را بر عهده دارد، بی گمان با این کانال‌های ارتباطی، آشنایی دارید. ولی تشخیص اینکه کدام یک از شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار ما مناسب هستند، شغل ساده‌ای نیست.

مدیران شبکه‌های اجتماعی برای داشتن گزینش هوشمندانه و صحیح در راستای به کارگیری هر کدام از رسانه‌های اجتماعی، باید با گونه ها بازاریابی آشنا باشند. امروزه در تمام دانشمند انواع مختلفی از بازاریابی باره استفاده پیمان می‌گیرد که زیاد متفاوت و جدا از یکدیگر هستند. بازاریابی فردی، بازاریابی چابک، بازاریابی B2B، بازاریابی B2C و صدها گونه دیگر از بازاریابی هستی دارند که هر کدام برای هدفی خاص، تعریف شده‌اند. شخصی که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی از چیرگی کافی برخوردار باشد به نکوداشتن می‌داند که کدام رسانه برای کدام گونه از بازاریابی، نافع می‌باشد. برای مثال، اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ‌چت و پینترست در مقایسه با لینکدین که برای B2B مناسب‌تر است، برای شرکتهایی که B2C هستند مناسب می‌باشند. در ادامه‌ی این دسته به معرفی کلی هر یک از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.


فیسبوک، بزرگترین شبکه‌ اجتماعی
این شبکه‌ی اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر پرکار در ماه، محل مناسبی برای ارتباط با دوستان، تجارت و بیزینس می‌باشد. اگر به دنبال کسب و کاری با جامعه‌ی قصد کبیر و حتی جهانی می‌باشید، فیسبوک بهترین گزینه برای شما می‌باشد. در مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده از این رسانه‌ی سودمند، با قصد انتشار لینک صورت می‌گیرد. شما می‌توانید در فیسبوک یک صفحه‌ی تجاری صحیح کرده و تمام مطالب پیوسته با حوزه‌ی کاری خودتان را با لینک منبع به اشتراک بگذارید.

سرویس میکروبلاگینگ توییتر
در بحث مدیریت شبکه های اجتماعی از توییتر جهت شرکت در بحث‌های روز صنعت کاربرد می‌شود. با استفاده از این رسانه‌ی محبوب می‌توانید مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های جذاب در زمینه‌ی کسب و کارتان را در معرض دیدن میلیون‌ها کاربر پیمان دهید. توییتر با بیش از ۳۰ میلیون کاربر پرکار در اقصی نقاط دنیا برای انتشار تازه ها و پیگیری ترندها زیاد کاربردی می‌باشد. یگانه از ویژگی‌های منحصر به فرد این کانال اجتماعی، میکروبلاگ بودن آن است. این یعنی محدود بودن توییتر به تایپ فقط ۲۸۰ کاراکتر. گزینش اندازه‌ی پیام به شکل هدفمند در این رسانه باعث می‌شود تا از نشر محتوای غیر جذاب در آن جلوگیری شود.


اینستاگرام ،محبوب ترین شبکه‌ی اجتماعی در دنیا
کسانی که مدیریت شبکه های اجتماعی را اتمام می‌دهند از این رسانه برای کسب و کارهایی که نیازمند تولید محتواهای بصری زیاد و متنوع می‌باشند، استفاده می‌کنند. این رسانه‌ی اجتماعی تصویر محور در بین نسل‌های جوان از سنین ۱۲ تا ۳۵ سال زیاد مورد توجه واقع شده است. در ضمن آمارها نشانه می‌دهد که زنان در اینستاگرام نسبت به مردان تکاپو اکثریت دارند. به همین جهت بهره‌گیری از این رسانه‌ی پرطرفدار در زمینه‌ی مد و فشن، مشاغل خانگی، هنر و صنایع مبتنی بر هنر‌های بصری، بسیار کارآمد می‌باشد.

یوتیوب و آپارات، معروف‌ترین وبگاه‌های بارگذاری ویدئو
در مدیریت شبکه های اجتماعی از دو سرویس دوست داشتنی آپارات و یوتیوب برای انتشار محتواهای ویدئویی بلند استفاده می‌شود. اگر به تعقیب رهسپار جدید و متفاوت برای شناسایی برند خود می‌باشید می‌توانید از خدمات ویژه‌ی این دو رسانه‌ی کاربردی بهره‌مند گردید. شما بدست بارگذاری وبینارهای جذاب در این شبکه‌ها توانا به بازاریابی برای کسب و کار خودتان با کمترین هزینه و بیش‌ترین اثرگذاری می‌باشید. این روش جذاب و فعال برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی که از لحاظ جغرافیایی در مناطق گوناگون پراکنده هستند، نشانه بخشی فوقانی خواهد داشت. دیده شدن بدست طیف مفصل از مخاطبان، شانس شما برای پیشرفت و بهتر شناخته شدن را افزایش می‌دهد.


لینکدین،بهترین شبکه‌ی اجتماعی بر بنیاد روابط تجاری
اگر شما هم مدیریت شبکه های اجتماعی را بر عهده دارید، حتما می‌دانید که این رسانه‌ی اجتماعی تجاری برای بازاریابی یک کمپانی در بین سایر شرکت‌ها (B2B)، بهترین برگزیدن می‌باشد. با به کارگیری این سرویس شگفت‌انگیز می‌توانید با افراد مختلف بر پای بست، نوع تجارت، صنعت و یا عنوان شغلیشان وابستگی برپا نمایید. وانگهی می‌توانید محتواهای باره نظرتان را با آنها به اشتراک بگذارید. در دسته article لینکدین مقالاتی برای آموزش و معرفی محصولات و خدمات خودتان برپایی نمایید و به سایتتان لینک دهید. این کار بر روی سئو و بازخورد یک کسب و کار، فوق‌العاده تاثیرگذار است.

پینترست، پسندیده برای ساخت اکانت‌های تجاری
این رسانه‌ی اجتماعی نیز بر پایه تصویر و ویدئو است که در حال آماده بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد. با به کارگیری این سرویس کاربردی می‌توانید از محصولات خود عکس و فیلم تهیه نمایید و آنها را پین کنید. سپس لینک تصویر را به صفحه‌ی خرید محصول در سایت خود بستگی دهید. به این ترتیب کاربران می‌توانند در صورت گرایش روی تصویر باره نظر کلیک کرده و به صفحه‌ی اصلی تارنما شما جهت مشاهده‌ی سایر مشخصات و بها محصول، وارد شوند. البته پینترست برای آن بخش از مشاغلی که سایت تخصصی ندارند نیز چاره‌ای اندیشیده است. امکان خرید مستقیم با استفاده از دکمه‌ی Buy به صاحبان کسب و کارهای کوچک اجازه‌ی ورود به بازار آنلاین را می‌دهد. در ضمن اگر می‌خواهید با مدیریت شبکه های اجتماعی به طرز صحیح، مایه جذب ترافیک و شفا سئوی سایت شوید، پینترست گزینه‌ی مناسبی برایتان خواهد بود.

به عنوان شخصی که مدیریت شبکه های اجتماعی را بر عهده دارد، در عقیده داشته باشید که اکثر کاربران Pinterest زنانی بین ۲۵ الی ۵۰ سال هستند. از این رو با تکاپو در این شبکه می‌توان بر روی مواردی همچون آشپزی یا مد، ساخت مصنوعات خانگی، بدنسازی، طراحی دکوراسیون و موارد مثل تمرکز نمود.


اسنپ‌ چت پرتو می دهد که برند شما در چه جایگاهی از صنعت پیمان دارد!
برای مدیریت شبکه های اجتماعی اگر به تعقیب یک پلتفرم جدید و کامیاب در امر بازاریابی می باشید، این رسانه را انتخاب نمایید. شما توسط اسنپ چت می‌توانید محتواهای ارزشمند خود را با مخاطبین به اشتراک بگذارید لغایت ابعاد گوناگون کسب و کارتان را ببینند. امکانات ویژه‌ی این سرویس در راستای افزایش فروش و جذب مشتری به شما کمک می‌کند. پیمان دادن کدهای تبلیغاتی شما در ویدئوهایتان می‌تواند فواید بسیاری برای برند شما داشته باشد. نمایش ویدئوهای تبلیغاتی قبل از ارائه‌ی فرآورده از مهم‌ترین مزایای اسنپ چت می‌باشد. کمپانی‌هایی بزرگواری همچون آدیداس به بازاریابی از طریق سلبریتی‌ها در اسنپ‌ چت می‌پردازند. چه چیزی بهتر و اغلب از این به مخاطبان شما اطمینان خواهد عدل که سلبریتی محبوبشان مشتری شماست و از خدمات و محصولات شما بهره‌گیری می‌نماید؟

انتشار محتوا، مهمترین تقسیم مدیریت شبکه های اجتماعی
افراد با تجربه در فرمایش مدیریت شبکه های اجتماعی معمولا سه فاکتور اصلی را در تولید درونمایه مورد توجه قرار می‌دهند. این سه باره عبارتند از:

۱) فرآوری محتواهای خاص متناسب با حوزه‌ی فعالیت کسب و کارها؛ برای مدیریت رسانه های اجتماعی به بهترین نحو، پروا به نوع محتوای تولیدی و تناسب آن با بازرگانی باره عقیده زیاد دارای اهمیت می‌باشد. برای نمونه یک محتوای متنی ساده به همراه لینک‌های منبع خبر برای پایگاه‌های خبری مناسب می‌باشد. اما به کارگیری همین طریق برای یک پایگاه هنری نمی‌تواند جالب باشد. برای فعالیت‌های هنری انتشار محتوای متنی به به اتفاق عکس، فیلم و گیف‌های گوناگون به اتفاق است.

۲) داشتن برنامه‌ی زمانی ریزبین و استحکام در انتشار محتوای با کیفیت؛ برنامه‌ریزی بنیادی و داشتن تقویم کاری در انتشار درونمایه کلید اصلی موفقیت در مدیریت شبکه های اجتماعی می‌باشد. با این شغل می‌توانید از یک زمانبندی منظم برای نشر محتواهای خود برخوردار باشید و بر کار اعضای تیم محتوانویسی نیز نظارت داشته باشید. شما در ضمن می‌توانید لینک محتواهای منتشر شده را در این تقویم‌های سردبیری بازاریابی نگریستن نمایید.

۳) بررسی بازخوردهای مخاطبان و پاسخ به کامنت‌های آنها که از برنامه‌های اصلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. پیام‌های سر راست مخاطبان باید به طور منظم مطالعه شده و پذیرش دیتا شوند. در برآوردن به پیام‌های مخاطبان و هواداران بایستی نهایت دقت و توجه را به کار گیرید. چرا که جواب‌های شما اغلب به چهره عمومی منتشر شده و به نوعی سیمای برند شما هستند.


تشکیل تیم خبره برای مدیریت کامیاب شبکه های اجتماعی
زمانیکه کسب و کار شما رونق پیدا کرد و بر تعداد مخاطبان و مشتریان شما افزوده شد، مدیریت شبکه های اجتماعی به انفرادی امکان‌پذیر نخواهد بود. رسیدگی منابع خبری معتبر، ترجمه، تالیف و گردآوری مطالب کاربردی، تهیه‌ی عکس ها و ویدئوهای مرتبط و … از جمله وظایفی هستند که در این مقوله باید انجام داد. بنابراین برای اداره‌ی پایگاه خود و نتیجه‌گیری بهتر بیچارگی به همکاری و ساختن تیم قدرتمند، احساس می‌شود. از این جهت استخدام خبره شبکه های اجتماعی با توانایی‌ها و مهارت‌های تخصصی در این زمینه ضروری می‌باشد. در این چهره هر یک از اعضا وظایف خویش را به شکل اختصاصی سپریدن می‌دهند. برآیند اینکه کارها بهتر و سریع‌تر اتمام می‌شوند و پایگاه شما در گذرگاه پیشرفت روز افزون قرار خواهد گرفت.

آشنایی با ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
استفاده از بعضی ابزارها برای سرعت بخشیدن و تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار سودمند خواهد بود. از جمله این ادوات می‌توان به HootSuite، Hubspot، TweetDeck، IFTTT و …، اشاره کرد. البته چنین ابزارهایی باید با دقت کامل باره بهره‌گیری پیمان گیرند لغایت موجب بهینه‌سازی و ترقی شوند. استفاده از ابزارهای مدیریتی شبکه‌های اجتماعی، تنها با مدیریت ریزبین و شخصی‌سازی محتوا برای هر شبکه پیشنهاد می‌شوند. نکته‌ی قابل توجه اینکه امنیت این افزارها را حتما رسیدگی کنید و در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید. پس حتما قوانین حریم خصوصی، نحوه‌ی تعامل و سطح دسترسی آنها را با دقت مطالعه نمایید. فراموش نکنید که شبکه‌های اجتماعی در حال هوشمند شدن و حذف اکانت‌های تقلبی هستند. پس ما به شما رهنمود می‌کنیم که به هیچگونه تعقیب ابزارهای جمع‌آوری لایک و فالوور نباشید. چرا که در چنین حالتی اعتبار شما پایین سوال خواهد رفت.

سخن آخر
مدیران شبکه‌های اجتماعی با شناسایی مخاطبان و استفاده‌ی مناسب و درست از رسانه‌ها، فتح خویش را تضمین می‌نمایند. به کارگیری اصول و استراتژی‌های ذکر شده در این مقاله برای کسب کامیابی در امر مدیریت شبکه های اجتماعی کارساز واقع خواهد شد. وانگهی شما با رعایت این اصول می‌توانید محتواهای منحصر به فردی را با منظور جلب رضایت مشتریان خلق نمایید. چراغ به عنوان پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین سایت استخدام،کاریابی و تعلیم در ایران امیدوار است که با ارائه‌ی این راهنمایی‌ها و دوره‌های تعلیم آنلاین مارکتینگ و دوره آموزش آنلاین کسب درآمد از اینستاگرام شما را در جهت مدیریت پیوسته و پویا مدد دهد.





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: